Garantia produselor
Conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile OUG 140/2021 cu modificarile ulterioare. Astfel, conform OUG 140/2021 "In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata". Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabila de timp, care insa nu poate depasi 15 zile calendarisitice. In acest sens, definitia consumatorului este urmatoarea "orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale". Persoanele juridice nu intra sub celor doua legi mentionate anterior. In cazul persoanelor juridice, pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mentionate in cele doua legi, in cazul in care nu este stipulat altfel in contractul de vanzare-cumparare.
In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:
- maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
- maxim 25 de zile lucratoare in cazul persoanelor juridice
Totusi, la aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.
Toate produsele comercializate de magazinul online www.esderman.ro sunt noi, cu garantie nationala sau internationala (exceptie facand produsele de tip RESIGILAT). Garantia acestor produse este asigurata de catre service-urile autorizate ale distribuitorilor sau producatorilor, prin predarea acestora in cazul lipsei conformitatii, direct catre centrele de service autorizat. In cazul in care nu gasiti certificatul de garantie al produsul dumneavoastra, va rugam sa cautati (cu ajutorul oricarui motor de cautare) service-ul producatorului (Exemplu: Google -> "Service Samsung" -> Se alege primul rezultat afisat "https://www.samsung.com/ro/support/")
Majoritatea produsele noi se livreaza sigilate (in functie de politica fiecarui producator) si in ambalajul original al producatorului. Toate produsele sunt insotite de certificatul de garantie tipizat al producatorului.
Produsele de tip RESIGILAT sunt produse provenite din retururi de marfa, expuse in showroom sau folosite in reviewuri sau prezentari (bloguri, siteuri de specialitate, media), deci sunt produse folosite pentru o perioada scurta, vandute la preturi cu discounturi de minim 10% fata de produsele noi. Procedura de trimitere in service a acestor produse este similara cu aceea a produselor sigilate.
Garantia produselor este de 2 tipuri:
a) Garantie tehnica : garantia oferita de distribuitor sau producator ( durată medie de utilizare ) - in acest termen, distribuitorul sau producatorul se angajeaza ca, in cazul lipsei conformitatii sa readuca produsul la conformitate.
b) Garantie de conformitate : garantia legala in conformitate cu OUG 140/2021, aplicabila in cazurile in care garantie tehnica este mai mica iar durata media de utilizare este de minim 24 de luni. In acest termen, vanzatorul se angajeaza ca, in cazul lipsei conformitatii sa readuca produsul la conformitate. Acest tip de garantie este aplicabil doar persoanelor fizice.
Conform OUG 140/2021
Articolul 9
Răspunderea vânzătorului
(1)Vânzătorul răspunde față de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor și care este constatată în termen de doi ani de la data respective
Articolul 11
Măsurile corective în caz de neconformitate
(1) În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține încetarea contractului în condițiile prevăzute la prezentul articol.
(2) Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele:
a) valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
b) gravitatea neconformității; sau
c) dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
Articolul 12
Repararea sau înlocuirea bunurilor
(1) Reparațiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiții:
a) fără costuri;
b) într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luânduse în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii;
c) fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză.
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Firma nu isi asuma raspunderea pentru eventualele pierderi de informatii survenite in urma unor defectiuni hardware - mai concret defectiuni de hard disk intern / extern, solid state drive intern / extern sau alte medii de stocare interne sau externe, drept pentru care se recomanda salvarea datelor importate periodic pe un suport extern.
Bateriile / acumulatorii sunt considerate bunuri perisabile, consumabile care isi pierd proprietatile inca din momentul fabricatiei. Astfel, garantia acestor produse este cuprinsa intre 6 si 12 luni. Nu se acorda garantie la produsele media storage – CD-R(W), CD+R(W), DVD-R(W), DVD+R(W), discuri blu-ray, dischete. Nu se acorda garantie la consumabile: cartuse ink-jet, tonere laser, riboane, capete de printare, cilindru imagine, drum etc. Nu se acorda garantie la produsele software (licente, jocuri etc.). Nu sunt considerate defecte monitoarele care prezinta 3-5 pixeli defecti conform standardului de calitate international ISO 13406-2 clasa II. Garantia nu acopera si datele stocate pe produsele care permit stocarea acestora - in acest sens se recomanda backup-urile periodice. Garantie acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat sau centrul de colectare insa nu acopera si asigurarea produselor. In cazul in care se dorestea asigurarea produselor, acest lucru se va face de catre client. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.
Situatiile de mai jos vor duce la pierderea (anularea) garantiei:
- defectiuni cauzate de transportul, manipularea, depozitarea, instalarea si utilizarea echipamentelor in conditii necorespunzatoare
- deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare, prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva, praf in exces, urme de arsuri, crapaturi, sparturi; componente calculator/server si orice alt tip de produs care au in componentea piese electronice indoite, deteriorate, rupte sau cu trasee electronice intrerupte; pini placa de baza, procesor, unitati de stocare, mufe de date/audio/video indoiti, rupti, arsi
- interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator sau producator
- lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator, furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
- produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
- modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.
REMEDIEREA PRODUSELOR
In cazul in care un produs aflat in termenul de garantie se defecteaza iar termenii prezentati mai sus nu au fost incalcati, procedura este urmatoarea:
Se ia legatura (telefonic, prin formularele site-urilor, alte metode) cu service-ul aflat pe certificatul de garantie al producatorului (exemplu: Alpine, Pioneer, Hertz, Sony, ... si altii) sau folosind procedura de cautare a service-urilor de mai sus (in cazul in care certificatul producatorului a fost pierdut). Durata de remediere a produselor poate varia, in functie de natura defectului si disponibilitatea pieselor, de la 2 la 15 zile calendaristice (in cazul persoanelor fizice). Dupa remedierea produselor, clientii vor fi instiintati prin SMS de acest lucru
Predarea sau trimiterea produselor catre service-urile autorizate, cu coduri de deblocare poate duce la imposibilitatea diagnosticarii produselor, prin urmare, la nerepararea acestora in termenul mai sus stabilit. Predarea sau trimiterea produselor cu defecte mentionate partial poate duce la o diagnosticare si remediere partiala.
NUMAI in cazul in care vi SE COMUNICA (email, telefonic) faptul ca produsul trebuie sa ajunga in centrul de preluare garantii al esderman.ro, produsul se va aduce la adresa de mai jos sau se va trimite prin Fan Courier, conform celor de mai jos:
- Destinatar: SC Esderman SRL (Service), Galati, Strada Tecuci NR 153 COD 800386 - plata taxelor de transport la destinatar. De asemenea, coletul se va trimite fara ramburs.
- Coletul sa contina produsul ambalat cat mai bine, de preferat in ambalajul original si cu accesoriile complete, copie de pe factura, copie de pe certificatul de garantie (in cazul in care certificatul de garantie este tipizat producator/importator, acesta se va trimite in original - pentru a se diferentia de catre certificatul tipizat Esderman, pe cel Esderman sunt notate datele firmei in coltul din dreapta sus, precum si datele de contact; de asemenea cel Esderman este de tip A4) si o foaie cu datele de contact (nume, telefon adresa) si defectul produsului
- Receptia coletelor se va face in aceasi zi in care sunt livrate de curieri, in limita programului de lucru evoMAG.ro (Luni-Vineri 10:00-18:00). Coletele trimise vinerea vor fi preluate in service in ziua de luni a saptamanii urmatoare Durata de remediere a produselor poate varia, in functie de natura defectului si disponibilitatea pieselor, de la 2 la 15 zile calendaristice (in cazul persoanelor fizice). Dupa remedierea produselor, clientii vor fi instiintati prin SMS de acest lucru. Produsele venite prin curier, vor fi retrimise tot prin curier, la adresa indicata de client. Statusul produselor aflate in centrul de preluare garantii evoMAG.ro se poate verifica online (dupa autentificare), statusurile produsului fiind:
- nerezolvata : produsul se afla inca in posesia evoMAG.ro, in vederea unei testari preliminarii
- service autorizat : produsul se afla in serviceul autorizat al distribuitorului / producatorului in vederea remedierii
- service evoMAG : produsul s-a intors din serviceul autorizat si se verifica de catre personalul evoMAG
- in asteptare : produsul poate fi ridicat sau este in curs de expediere / livrare
Produsele predate in centrul de preluare garantii esderman.ro care nu sunt ridicate in termen de 90 de zile din momentul instiintarii, vor intra in posesia esderman.ro (cel mai probabil se vor casate).